یکی از دلایل عدم اطمینان افراد به سایتهای اینترنتی جهت خرید، عدم پشتیبانی مناسب آنها از خریدار پس از دریافت پول میباشد! موارد زیادی را از این دست در وب فارسی خواندهایم و از دوستان و آشنایان شنیدهام. خریدهای اینترنتیای که انجام میگردد و هیچ راه تماسی با فروشنده وجود نخواهد داشت یا عدم پاسخگویی فروشنده و در بهترین حالت، طولانی بودن پروسهی رسیدگی به مشکلات کاربران که باعث انصراف وی از پیگیری مشکل خود میشود.
اما چیزی که در فروشگاه لینوکس سیتو اتفاق افتاد بسیار متفاوتتر از قصهی سایر فروشگاههای اینترنتی بود. رضایت تقریبا ۱۰۰ درصدی مخاطبان فروشگاه نتیجه تلاش شخصی بنده جهت راضی نگه داشتن مشتریان این مجموعه بوده است تا هم تجربهی یک خرید اینترنتی خوب در ذهن کاربران نقش ببندد و هم تصویری مثبت از جامعه کاربری گنو/لینوکس داشته باشند. ایمیلهای تشکری که از بسیاری از کاربران دریافت میکنیم نشان از همین موضوع است.
شاید برای شما بسیار جالب خواهد بود اگر بدانید که تعداد سفارشات ارسال شده توسط سیتو از تعداد مشتریانش نیز بیشتر است (یعنی بسیاری از افراد، دوبار، سهبار و حتی ۲۰ بار از این فروشگاه خرید کردهاند) و یا مشتریانی که تنها فروشگاه اینترنتیای که از آن خرید میکنند فقط سیتو است!
در زیر آخرین ایمیل دریافتی از سوی یکی از خریداران اخیر این فروشگاه که از خرید خود ناراضی بود اما در نهایت از عملکرد مناسب سیتو بسیار راضی و خوشنود بوده است را میخوانید :
سلام
دوست عزیز، من زمانی که آلمان بودم این تجربه را با برخی شرکتهای آلمانی و آمریکایی داشتم و با اینکه کلی ادعای پس دادن پول میکردند، عملا با بهانه در میرفتند!
جوابگویی محترمانه و پس دادن سریع پول که شما انجام دادید برای من در ایران قابل انتظار نبود.
من به وجود سایت شما در کشورم افتخار میکنم و امیدوارم خودم و دوستانم ارتباط بیشتر و بهتری با شما در راستای ترویج Free Software در ایران داشته باشیم.
با احترام
توضیح: نارضایتی ایشان مرتبط با بد کیفیت بودن محصولات سیتو نبوده است، بلکه مربوط به مسئلهای میشد که بیش از ۹۵٪ کاربران از آن راضی بودند اما بالاخره ممکن هم هست بعضی از کاربران از آن خوششان نیاید 🙂
بهنام ما همه بهت افتخار می کنیم. تاثیری که توی جامعه نرم افزار آزاد داشتی در آینده بیشتر معلوم میشه.
امیدوارم تو کسب و کار هم هر روز موفق تر باشی.
مهدیجان، از خجالت آب شدیم. هر کاری کردم علاقهی شخصی بوده 🙂
شما هم همراه با آریوس موفق باشید 😉
معمولا اینجور مطالب تا تایید کاربر رو نداشته باشن، خیلی اعتبار ندارن :ی منم اومدم تا پشتیبانی عالی سیتو رو تایید کنم و به این مطلب اعتبار بدم 🙂
مرسی از لطفتان حامد جان
خیلی سخته بخوای مشتری رو راضی نگه داری.
با سلام
متانت، وزانت، و صداقت شما در کسب و کار شایسته تقدیر است.
با تشکر
آدم از زندگی میبره بخواد مشتری رو راضی نگه داره.